Wyprawa na Ślężę ::Szkoła Podstawowa w Miękini

Wyprawa na Ślężę

2023-06-22

W ostatnim tygodniu szkoły, we wtorek, klasy 3 a i 3 b miały zaplanowaną wycieczkę do Sobótki i wejście na Ślężę z przewodnikiem górskim, który czekał na nas już od rana.

krajobraz-ruchomy-obrazek-0039Ślęża jest najwyższym szczytem Masywu Ślęży całego Podgórza Sudeckiego, wznosi się na wysokości 717,5 m n.p.m. Należy do Korony Gór Polski. Wchodziliśmy wszyscy dzielnie mimo, że było bardzo gorąco i czasami brakowało nam sił. Kiedy weszliśmy zadowoleni z siebie na górę, weszliśmy na punkt widokowy i najwyższy punkt Ślęży. Odpoczęliśmy, zjedliśmy lody ruszyliśmy na dół. Tam czekało już na nas rozpalone ognisko. Usmażyliśmy kiełbaski, trochę odpoczęliśmy i ruszyliśmy dalej, ponieważ w programie wycieczki mieliśmy również zwiedzanie Sobótki. Sobótka jest pięknym miastem. Zwiedziliśmy Rynek, zobaczyliśmy mapę plastyczną Masywu Ślęży, makiety Sobótki z XVIII wieku oraz budynek z XVI w. , w którym znajduje się Muzeum Ślężańskie. Wróciliśmy zmęczeni, ale bardzo zadowoleni. Wycieczka była bogata pod względem edukacyjnym i turystycznym. Opiekę nad uczniami sprawowały panie wychowawczynie p. Grażyna i p. Kamila oraz panie Dominka Franke, Monika Kosobudzka i Małgorzata Frącek.

Zapraszamy do galerii.

tel. 713144981,

713144962

flaga-polski-ruchomy-obrazek-0007

herb Gminy Miękinia Logo Szkoła Bez Przemocy Logo Pajacyk Logo Lulek Logo Napisz List