„Stoi na stacji lokomotywa” ::Szkoła Podstawowa w Miękini

„Stoi na stacji lokomotywa”

2022-05-22

19 maja zdobywaliśmy wiedzę poza murami szkoły. Klasy 2 b i 2 c były na wycieczce w Jaworzynie Śląskiej w Muzeum Kolejnictwa na Dolnym Śląsku. Przed wejściem do muzeum czekał na nas pan Ronald, który zabrał nas w podróż w czasie.

lokomotywa-ruchomy-obrazek-0002Oglądaliśmy zabytkowe lokomotywy, wagony i pojazdy. Zachwycaliśmy się i podziwialiśmy ich wielkość oraz ciężar. Część z nich była z XIX wieku. Widzieliśmy niemiecki parowóz osobowy z 1890 r., który jest najstarszym parowozem w kolekcji muzeum. Dowiedzieliśmy się, że ten parowóz wykorzystywano do realizacji filmów, między innymi do „Lalki”, „Rodziny Połanieckich”. lokomotywa-ruchomy-obrazek-0005Przewodnik pokazał nam również ekspozycję poświęconą historii kolei i kolejnictwa. Najbardziej podobała nam się ogromna, interaktywna makieta, po której jeździły pociągi. Po zwiedzaniu udaliśmy się na lekcję muzealną „Stoi na stacji lokomotywa”. lokomotywa-ruchomy-obrazek-0009Tam pani opowiadała nam o budowie parowozu i tłumaczyła, co trzeba zrobić, aby parowóz jechał. Recytowaliśmy wspólnie wiersz Juliana Tuwima „Lokomotywa” stojąc przy wagonach „wypełnionych” grubasami, zwierzętami, pakami, skrzyniami. W jednym wagonie była nawet armata. Na koniec wycieczki była słodka atrakcja – lody i gofry. Do szkoły wróciliśmy zadowoleni, wyjazd był udany.

Zapraszamy do galerii

tel. 713144981,

713144962

orzel-ruchomy-obrazek-0081

herb Gminy Miękinia Logo Szkoła Bez Przemocy Logo Pajacyk Logo Lulek Logo Napisz List